Yes box!

Några timmar till och den sista helgen är avklarad här på jobbet! Sedan är det 4 jobbdagar kvar. Eller man kan säga 3 för de två måndagkvällarna är så korta pass så de blir knappt en hel dag ihop =)
Igår var nog den segaste lördagen på lääänge! Satt ensam och såg på klockan i 5,5 timme. Och idag är det i stort sett tomt här ute på Arlanda. Tiden sniglar sig fram. Men det beror väl på att man väntar på att få gå hem hela tiden!
Killarna var iallafall ute i huset igår. Det var ju fantastiskt väder!! Vi har fått plogat nu så man kommer ända upp med bilen. Daniel hoppades att Stefan inte skottat altanen för det ville han gärna göra själv. Japp, efter 2 timmar hade han skottat av den 70kvm stora altanen från ett snötäcke på 70cm. Det är ganska mycket snö.. och Vilmer hade rullat i geggan med bilarna, det fanns en liten plätt där gubben plogat så djupt att det töat och blivit geggamoja i solens sken, och den hittade Vilmer så klart. Han säger ofta att han vill ha bort all snö så han blev väl helt lyrisk när han fick se barmark!

I kväll blir det en tripp ut till huset igen så fort jag kommer hem. Måste mäta några sista grejor i hallen så jag vet vilken sko- och hatthylla jag ska köpa till nästa helg, och sen ska vi fundera över färger och tapeter till sovrummen, det ska också inhandlas till lördag. Ska bli kul att se gården också, nu när det är plogat. Jag har ju bara sett allting begravt i snö på sista tiden.

Så nu drar det ihop sig för att börja packa faktiskt. Ser inte fram emot att packa för det innebär en massa sotering och jag har en känsla av att det kommer kännas enklare att kasta än att fundera över om det ska få följa med eller inte. Mycket kommer att rensas bort i ren lathet kan jag säga.

Ska förbi Carro ikväll och hämta upp min färdiga skötväska! Hon sydde den på ett litet kick! Och bra blev det, åtminstone på bild! Kolla själva på hennes sida CarolinaK.webblogg.se eller vänta tills den dyker upp här imorgon.

Nu ska jag äta min ciabatta som blev lunch idag. Sen ska jag och Eleonor här under eftermiddagen fira Vasaloppsvinnaren med varsin smaskig Frappe från Starbucks. Min blir choklad med grädde på toppen. MMMMMM!!


Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0