Vilken jobbig dag det var idag..

Är skit jobbigt att gå upp 3.45 nu. Dels för att man inte är så kvick i kroppen längre, och dels för att man psykiskt har slutat jobba redan. Ska jobba lördag, söndag denna helg och det är inte så jättekul. Inte när familjen är hemma.. Helgerna går så sakta på jobbet dessutom. Är ju mest charterresenärer som åker då, och dom handlar ju inte hos oss. Får väl ladda upp med korsord och nåt annat läsbart.
Sedan har det varit så lite folk idag att jag mest suttit och tittat på klockan, och då går tiden som bekant inte särskilt fort! Och sen kommer min obligatoriska huvudvärk. Alltid runt kl 11 dyker den upp. Det måste bero på att jag går upp så tidigt, för när jag jobbar andra tider så brukar jag klara mig. Och den sitter i ännu. Måste börja med maten snart, tänkte steka pyttipanna, men skulle kunna döda för ett varmt bad i stället!! Bara få slappna av ett tag. Vi har börjat långduscha här hemma, och riktigt varmt med. För det blir slut på det om två veckor, då blir det snabbduschar så att varmvattnet räcker till alla. Som tur är brukar Daniel duscha innan jobbet på morgnarna och jag duschar alltid på kvällen =) Kanske är det in tehela världen om inte maten står på bordet när Daniel kommer hem?
Men det är ett lyxproblem. vi ser fram emot ALLT som komma skall; hugga ved, elda, anlägga trädgård som sedan ska klippas och vattnas, måla huset, det är ju rött med grå knutar och dalmas som han är måste Daniel ha vita knutar, så klart! Och allt annat som kommer med husköpet.
Så nu har vintern 2 veckor på sig att ge upp. Vore skönt med lite mildare när vi ska flytta in och de följande 25 åren =)
Det blev ingen bilstol heller.. Vi var dit och provade men den vi tänkt oss tog upp halva bilen. Och en sån har vi redan! Vi som tyckt att vi har en stor bil fick det kastat i ansiktet på oss. Men vad har alla andra småbarnsföräldrar för bilar? Eller har dom bussar och kör omkring med? För vår bil är ju stor, men ska man in med en bilstol så blev det plötsligt ingen plats alls kvar. Och problemet med den gamla stolen är ju att Vilmer inte får plats med benen, men den nya stolen var precis lika dålig i det avseendet.. Så vi har kollat in en annan men väntar på prissänkningen som är på gång enligt säljaren.

I morgon har jag tagit ut semester och det ska jag njuta av i fulla drag. Ska först ner på stan till kl 10 och skriva det sista på huset, sen är det ju vårt på riktigt!! äntligen! Sen ska jag handla lite mat och antingen åka hem och baka matbröd, eller så sätter jag mig och ritar upp tomten igen och planerar vilka växter, och hur växterna ska placeras. Var ska äppelträden stå? Var ska vi placera sandlådan och gungställningen? Var ska jag ha min köksträdgård?
Åh, vilka härliga "problem"!! Jag ska försöka hinna med båda grejorna. Ska också planera nån riktig smarrig mat till imorgon. Några bra ideér??

Det är kul att måla!


Särskilt att KÄKA tuschpenna!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gud vad stor han blivit! =) God fredagsmat som går superfort är t.ex. att koka lite färsk tagliatelle och göra en pastasås av creme fraiche, buljongtärning, saffran och kräftstjärtar och sen blanda ihop med pastan! Självklart kan man ha i någon grönsak om man vill också! Supergott!

Ha en bra fredag!



kram

2010-03-05 @ 08:49:31
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: frökenfrö

Mmm, det lät gott, och enkelt! Det ska jag komma ihåg!

2010-03-05 @ 13:36:31
Postat av: Sofie

hahaha. Äta tuschpennor? Schysst :) Köttbullar i näsan då, är det sånt han pysslar med också? haha, vad lär du honom egentligen? :)

2010-03-05 @ 17:49:50
Postat av: cissi

Jag har inte lärt honom något. Han är helt självlärd!! =)

2010-03-07 @ 12:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0