Snart är det påsk!

Lätt min favorit helg på året! Då har man liksom allt härligt framför sig. Hela våren och sommaren och hösten innan det blir vinter igen. Har på känn att det blir en lång vår/sommar/höst i år. För att kompensera den här jäkla vintern..
Åtminstone hoppas jag det. Men med en liten bebis och en stor kille så kommer väl tiden gå alltför fort! Tur att man är ledig i alla fall så man kan hinna med att njuta av varje soldag som erbjuds.
Så i dag ska jag åka till ICA Maxi och storhandla inför helgen. På fredag kommer Carro och Jonte hit och då ska vi grilla grillspett. Mmm..! Och innan dess ska vi bygga vår skohylla och fixa klart plexin på övervåningen. Tur att det är LÅNGfredag! =)
Och på påskafton kommer hela familjen hit. Då ska det dukas upp ett bauta-påskbord i Fröviboda och jag ska bjuda på Västerbottenpaj, potatissallad, gubbröra på kavring och en himla massa godis! De andra står bla för Jansson, skinka, kycklingklubbor, ostbågerullar, sill, ägghalvor, lax och tårta. Jag tror vi kommer bli mätta!
Ska nog börja påskpynta idag också. För i morgon ska jag åka in till stan och äta lunch med mamma och mormor så då tänkte jag hinna städa innan. Och på fredag känns det lite sent att pynta, för precis som på julen vill jag njuta mest innan och ta bort det när helgen är över. Julpyntet åker ju fram vid Advent och plockas bort på nyårsdagen eller där i kring. Efteråt är det ju liksom över..
Gick ut i backen bakom oss och nallade hassel som får vara påskris utanför dörren. Ska väl köpa mig ett ris på maxi idag så det blir björk inomhus i alla fall. Har inte så mycket plats att ställa ris på så det får väl räcka med ett. Och några små påskliljor i fönstren.
Får hämta Vilmer på dagis i dag också för Daniel var ensam i kreatörsrummet i dag så han får jobba lite extra. Ska bli väldigt skönt med påsk så man får ha hela familjen hemma i lugn och ro några dagar!
Nu ska jag bjuda på bilderna från huset som jag utlovat tidigare.
Vår "walk-in closet" i en viss röra..
Garderob och arbetshörna på övervåningen
TV hörnan
nån slags läshörna
Köket
Hallen sett från ytterdörren
Har haft problem med diskmaskinen som inte ville stänga sig efter första diskningen men som Daniel fixat nu. Och en läckande kran i badrummet som vi ringt säljaren om. Det går ju under dolt fel så vi hoppas att han kommer hit och fixar den. Vi trodde först att det bara var att dra åt ledningarna under men nu läcker blandaren, och det orkar vi inte med!
Glad påsk till alla om jag inte hinner med en bloggning till!

Kommentarer
Postat av: CarroK

Så tjusigt:) Ska bli så kul att se huset live på fredag!

2010-03-31 @ 09:23:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Ser väldigt snygg ut!!! Förstår att du trivs. Hoppas det kommer gå bra med lilla babyn....



Kram Anna Centerwall

2010-03-31 @ 10:43:44
Postat av: Pernilla

Ert hus ser ju jättemysigt ut!

Hoppas ni har haft en bra påsk! Maten lät underbar!

Vart har ni köpt kökssoffan?



Kram!

2010-04-07 @ 08:26:52
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: cissi

pernilla: Kökssoffan följde med huset. Och det är vi väldigt glada för!! =)

2010-04-13 @ 08:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0