nu är man på plats

I Fröviboda.. Saknar fortfarande soptunnor och jag undrar om Posten hittar hit med vår post? Tänkte att jag skulle kolla efter nu under eftermiddagen. I dag är Vilmer hemma och ledig så vi klev väl upp kring 7 när Daniel drämde igen dörren. Då vaknade Vilmer. Den kräver att man tar i för att det inte ska bli en liten glipa kvar som det står och drar kallt ifrån.
Så vi åt frukost och gick ut kring 9-tiden. Rätt skönt att kunna sitta och sola ett par timmar medan Vilmer grejar med sina bilar, sopar snö och käkar is. Sen blev det pankisar och nu har vi sovit en timma. Eller Vilmer sover ännu, så jag passar på att sätta mig vid det nya trådlösa bredbandet. Och det funkar ju bra! Så nu fattas bara vår andra bil som står i Gagnef, och att få igång TV:n där uppe. Blir skogsTV första tiden med 1,2 och 4:an. I alla fall över sommaren. Det har varit ganska skönt utan Tv dessa första dagar men till slut vore det ju skönt att slötitta lite när man ätit, diskat och lagt Vilmer för kvällen. Förhoppningsvis ordnar det sig ikväll då..

Igår var mamma här med mig och Vilmer medan Daniel var iväg på Bandyfinalen. I total snöstorm! Mamma hjälpte till att städa och vi lade ut mattorna, ställde ut blommorna och grejade. Så nu är det ett riktigt hem! Bara kläderna på övervåningen kvar som ligger utspridda på hela golvet. Men Daniel tar väl förhoppningsvis med sig klädstången ikväll från stan så då blir det dressingroom där =). Hon åkte hem vid 15-tiden eftersom snön vräkte ner och jag var på riktigt orolig att hon inte skulle ta sig hem härifrån. Lika mycket att inte DAniel skulle ta sig hit från stan! Men det gick bra som tur var..
Och imorgon kommer mamma hit igen, men då ska Vilmer till dagis, och åker med Daniel på morgonen. Så då ska vi  åka och handla mat på Maxi. Ska bli skönt att vara ensam med mamma, och veta att han får leka och ha roligt på dagis med alla polare! För han blir ofta rastlös av att vara hemmavid för länge och utan kompis. Mamma är ju inte så leksugen hela tiden... Bättre blir det väl i sommar när man är ute hela dagarna. Och man inte är så tjock och osmidig längre..
8-16.45 ska han gå nu på dagis fram till nångång i juni. Hoppas det funkar bra med Daniels jobbtider. Å andra sidan jobbar han ju längre på måndagar när Vilmer är hemma, så då kan han köra på så länge han vill. Och så kan ju jag hämta ibland om/när jag är i stan.

Vi trivs väldigt bra redan nu. Kanske är det nyhetens behag men det blir ju knappast sämre med bebis, vår, sol, sommar, badande, grillning, kalas och så vidare! Nä nu får det fasicken vara nog med bakslag i vädret! Nu vill jag plantera blommor och göra i ordning altanen!!
Fick förresten en jättekul påse av mamma och pappa när vi flyttade in. Den innehöll 3 fröpåsar med jättefina sommarblommor som jag ska strö ut på baksidan, en badtermometer till bryggan, batterier, lampor att ha vid skötbordet så maninte behöver tända hela takbelysningen på natten och kanske var det något mer där i. Stort tack för de sakerna! =)
Och ett stort tack för all hjälp som ni bistår med hela tiden!!! Det uppskattas otroligt mycket!
Nu ska jag göra ingenting innan Vilmer vaknar...

Bilder härifrån kommer när jag packat upp kameran..

Stor kram till alla!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

åhh, vad spännande att få se lite bilder! =)

Kul att ni trivs, sånt brukar man ju känna fort.



Kram!

2010-03-22 @ 15:40:18
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag vill också se bilder! Kan inte vänta tills i påsk ju!

2010-03-23 @ 09:34:52
URL: http://carolinak.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0