Tack mamma för en trevlig lördag/söndag!

Gårdagen i Stockholm var trevlig! Allt klaffade så himla bra med tunnelbanor, tåg och bussar. Vi behövde aldrig vänta längre än någon minut när vi skulle ta oss någonstans. Vi kom fram till Stockholm vid 12 tiden. Då blev det lunch på Kafferepet som vanligt. Sen vandrade vi omkring lite i affärerna på Drottninggatan men nån vidare shopping blev det ju inte. Det var väldigt mycket folk överallt och jag kände att handla kan man ju göra hemma. Hade velat ta mig bort till Urban Outfitters på Biblioteksgatan men varken vädret eller tiden talade för det. Så jag får väl kolla in det på webben istället.
Så vi tog tunnelbanan till söder istället och tog en fika innan Grease började. Den var inte riktigt fullt så bra som vi trodde den skulle vara. Faktiskt ganska mycket sämre. Vi satt på rad 22 av 24 och bakom oss var det tomt. Så jag antar att ryktet har gått om att kvalitén är sådär. Marie Serneholt hade ju huvudrollen men henne såg man minst. Och inte gjorde det mig nåt precis... Sebastian var ingen vidare skådis men har ju röst och UTSEENDET för sig. Jag blev nog lite kär faktiskt.. Nä, i ärlighetens namn var alla birollerna bättre än huvudrollsinnehavarna.
Sedan blev det middag i Kungshallen, SJUKT mycket folk och ingen lugn och ro precis. Vi åt nachotallrikar för ingen av oss var särskilt hungrig, konstigt nog! Sen hoppade vi på ett tåg och åkte hem. Klev in genom dörren ca 20.30 och såg klart melodifestivalen, åt glass och ananas och sedan en film på det.
Får bli shopping på hemmaplan tisdag eller onsdag denna vecka. Behöver köpa 2 amningsbehåar och varför inte börja kolla redan nu? Fick mig nämligen en tankeställare idag.
Vaknade i morse av att jag hade ont i magen och fick gå upp och röra på mig. Sedan har jag legat på soffan i stort sett hela dagen och på förmiddagen hade jag sammandragningar och så ont att vi trodde vi skulle behöva ringa förlossningen för att kolla med dom. Men efter en Alvedon och en dusch så släppte det. Och efter 3 toabesök så inser jag nu att det nog snarare är nån bassilusk som fått fäste än en bebis som vill ut. Och lika bra är väl det. Det är liksom inte dags än, varken biologiskt eller "planeringskt". Vill ju gärna hinna flytta innan. Nu gör det ont efter att jag ätit men inte alls lika illa som under förmiddagen.

Daniel ringde för en stund sedan och talade om att han köpt bilen som de skulle kolla på i Falun idag. Skönt! En bra bil för ett bra pris! (Hoppas vi) Det lät så iallafall. Blev en skoda Felicia, klarröd. Så nu kan vi bocka av det från listan.
Dom är väl inte ens på väg från Dalarna ännu så jag ska nog sätta mig och renskriva våra luddiga listor nu när en del saker är avklarade. Mamma och pappa åkte precis härifrån så jag har ju några timmar nu för mig själv innan mina älsklingar kommer hem. Jag saknar dem!! Mamma köpte en Mamma Mu bok åt Vilmer på affären idag för jag sa att han tjatar om henne så fort han ser en ko, så det måste vara nåt från dagis. Ska bli kul att se om han blir väldigt glad eller bara "glad". =)

9 dagar kvar att jobba nu.


Vägen till bryggan

Vår brygga. Om man får slå av lite vass så blir det nog en bra plats i sommar.

Kommentarer
Postat av: Issa

Vart har ni kopt hus nanstans?

Ar det dar det finns en brygga? Gud va mysigt i sommar i sa fall!

Ja hoppas inte bebisen kommer ut an aven fast det ar trakigt att vanta!

Ha det sa bra och tack for lyckonskningarna fran brollopet! :) Kram!

2010-02-28 @ 17:26:52
URL: http://ajsabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0