Seg dag i dag..

..minst sagt. Jag gick upp med killarna och klädde på Vilmer medan Daniel gick ut med Akilles. Nu är det bara 6 dagar kvar innan han åker hem till DAlarna igen. Det ska bli skönt, för alla. Dels är han för stor för att bo hos oss i vår lägenhet, dels jagar Vilmer honom HELA tiden och är på honom med leksaker och säger åt honom att han inte får ligga där, han får inte stå eller gå just där just då. Så han har liksom ingenstans att ta vägen. Och dels så blir det mest jag som går med honom de långa svängarna och han drar så jäkla mycket att jag får sammandragningar varannan minut, och tvingas sätta kopplet runt magen på honom, för då törs han inte dra. Men hur kul är det att gå i koppel i stan när man är van att springa lös i skogen??
Snart får han göra det igen alltså..

Efter att killarna gått iväg till dagis och jobb lade jag mig på soffan med täcke och kudde. Jag är så trött nuför tiden. Igen.
Var ju halvt död i början av graviditeten men det hör ju till då, och gick över sedan. Nu håller jag orken uppe med hjälp av Niferex (järntabletter) och det brukar funka bra. Men nu har jag kommit in nån svacka igen. Det kan ju bero på att mitt tålamod börjar tryta vad gäller den här vintern.. Alltså på riktigt. Nu börjar orken ta slut. Hela vintern har jag fått gå i mammas gamla täckjacka eftersom den är det enda jag kan stänga igen över magen, och inte frysa IHJÄL i när det är så sjukt kallt. Och går man upp och åker till jobbet kl 04.30 så vill man inte frysa.
Ärligt talat har jag slutat bry mig hur jag ser ut på morgnarna då, för jag är hellre varm än snygg vid den tiden på dygnet, och jag är evigt tacksam att hon hade den att låna ut till mig! Men nu börjar jag alltså må dåligt över att inte kunna känna mig snygg nångång bara föra tt det ska vara sån här vargavinter!! Hade köpt en ny jacka från H&M och precis fått den hemskickad, när testet visade positivt och magen började växa. Det var det... Men nu slipper jag åtminstone köpa en ny till nästa vinter. För då ska jag vara smal hade jag tänkt.

För att försöka pigga upp mig tog jag en lång varm dusch, peelade hela kroppen, och lade en ansiktsmask.. Har förmodligen hamnat i sockerträsket eftersom det blir lite mycket av den varan om dagarna, och det resulterar ju inte i skimrande hy precis, så det fick bli en porrensande mask.

Ska klämma en tallrik fil nu, och en halv grapefrukt. Sedan ska fötterna få sig en omgång. Om jag nu når ner? Kanske får jag upp foten på det andra benets knä, annars får det vara.
Sen blir det väl att klä på sig den underbara täckjackan och ta ut hunden på en sväng. Och försöka gå lugnt och försiktigt..

Ha en bra dag!


Ingen fara, bara en vintertrött, gravid kvinna med ansiktsmask.


Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Snygg!!

2010-02-17 @ 11:20:55
Postat av: Pernilla

Håller med, vintern har varit väldigt vacker, men nu börjar man ledsna på all snö och kyla!

Jag har mått oförskämt bra hittills =) Visst har man fått tvinga i sig maten på morgnar och förmiddagar, men jag har iallafall fått behålla den.

Tack för tipset om barnvagn, det är ju som sagt en djungel...Vill ju ha en som både är smidig i stan och funkar på grusvägar och skogsvägar. Men man kanske inte kan få allt? Hoppas allt är bra med dig iallafall! Snygg blogg! Ska bli spännande att få se ert hus sen när ni flyttat in!

Kram

2010-02-17 @ 12:25:36
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0