Och så var det istid och nordan igen..

Vaknade i morse med -24°c. Fast mamma och pappa hade runt 28 tror jag. Det är ju inte klokt det här..
Sista dagen med hunden och man måste plåååga sig ut på en runda för att han ska få komma ut lite. Vilmer är så snorig och hostig att det bara blev en kort runda i parken, men vi hann ändå bli isiga i ansiktet. Tur att solen strålar i alla fall! Men det är som sagt lite väl kallt!!
Jag längtar till badsäsongen!!
Så i morgon blir nog Vilmer hemma med mig. Dels för att Daniel som alltid lämnar honom ska hämta sin mamma med gubbe på Arlanda kl 5 på morgonen och skjutsa ut dem till Lillvreta där deras bil står. Och då skulle det förmodligen bli jag som får lämna, vilket jag gjort ca 1 gång, och det var det värsta jag gjort nånsin. Och så dels för att han är så förkyld så klart! Hostar på nätterna och jätte, jätte snorig. Så vi får ha en mysdag hemma bara vi två. Nu var det ju faktiskt ett tag sen det var bara han och jag hemma. =)
Hade Carro och Jonte här i lördags kväll. Skulle ju ha jobbat öppning i söndags morse men gav bort det till en annan tjej. Och tur var väl det för när vi skulle åka iväg med bilen på söndagen så fick Daniel gräva fram bilen. Det hade väl kommit, eller snarare drivit upp, ett 50 cm tjockt lager. Och visst, jag har jobbat tidigt ungefär varenda snö storm denna vinter och lyckats få fram bilen och ta mig till bussen. Men den här gången kände jag bara att nu får det räcka!
Vår parkering är så OTROLIGT trång att man om man parkerat så att förarsidan har plats att öppna dörren, kommer man med nöd och näppe fram på andra sidan. Och jag når inte upp på biltaket heller. Och detta skulle jag hållit på med kl 04.30 på morgonen. Så jag stannade alltså hemma istället. Och vi hade trevligt med pasta till middag, glass till efterrätt och så lite chips och smågodis på det. Och med melodifestivalen på TV så klart. Vilket skit det är.. men titta måste man ju.
Vilmer var GALEN och röjde som aldrig förr. Målade väggmålning på kontoret med sina tuschpennor och kritor när ingen såg, (hoppas vi har någon vitfärg kvar någonstans) och jagade stackars Akilles som vanligt. När klockan blev nånstans kring 20.00 så kom tröttheten som ett brev på posten. Han orkade inte längre och grät och sa att han var ledsen. Kan bero på att man blir lite trött av att röja runt i 180 i flera timmar. Han däckade på 3 röda.
Fick lite trädgårdstidningar av mamma och pappas granne, min gamla dagmamma. Och det är alltid uppskattat! Suger i mig som en svamp! Funderar på att börja klippa ut och samla alla bra tips och idéer i en skrivbok! Så slipper man liksom bläddra igenom alla tidningar när man letar efter den där smarta lösningen man såg nånstans i någon tidning..
Har också börjat packa och plocka lite idag. Alla mina väskor som bott under sängen har fått en flyttlåda att bo i. Sen fick jag något ryck och våt torkade alla ytor och dammsög av alla golv. Hundar ni vet.. I morgon blir det nog moppen som får ut och vädra sig en sväng!
Just nu sover Vilmer middag i sällskap med Akilles, och jag laddar för att åka till jobbet en sväng. Mamma dyker upp som vanligt runt kl 15.15 tills Daniel kommer hem. Tur att det inte är så många jobbdagar kvar för mig nu. Mamma har varit barnvakt varje måndag sedan någon gång i höstas tror jag. Jag vet att hon tycker om det och att Vilmer är så snäll, men i alla fall.
Nä nu ska jag greja vidare!
Ha en bra vinterdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0