Man vet att man lever

När man ställt klockan på 3.45 men ändå får ligga vaken från 03.00. Vilmer drömde förmodligen och låg och ropade på mig. Skickade upp Daniel som fick honom att somna om. I 15 min.. Nästa sväng gick jag upp eftersom Daniel hunnit somna om och snarkade för fulla muggar (fattar inte hur han hinner det). Jag gav Vilmer en flaska välling och lade honom mellan mig och Daniel. Han hade fortfarande inte somnat ordentligt när jag var tvungen att gå upp, men det verkar som han inte orkade stå emot mer för sen var han tyst och snusade vidare.

Och sen var bussen 15 min försenad. Jag hann i tid, men förfrös tårna under tiden jag väntade. Man är inte så sugen på att vänta en enda minut extra på bussen vid den tiden på morgonen. Men trots alla snöoväder så har bussen faktiskt fungerat över förväntan denna vinter, så det är väl dumt att klaga.

Jobbar 11 dagar till innan det är dags att ta lite ledigt. Alltså jag slutar om 19 dagar, men jobbar bara 11 av dem. Det är jobbigt nu med magen, jag har redan tröttnat. Var hos barnmorskan igår och allt var bra! Mina värden har alltid varit bra, även med Vilmer. Så det är ju skönt att det bara rullar på! Han har lagt sig med huvudet neråt nu, men det är ju fortfarande ruckbart så klart. Fast jag tror ju att han alltid legat nedåt för jag har kännt rörelser och sparkar på precis samma ställe hela tiden. Huvudet ner, fötterna på höger sida av min mage. På vänster kände barnmorskan att det var tomt. Ja jag hoppas ju att mina inälvor är där någonstans, men bebis är det bara på höger sida. där kände hon fötterna väl. Jo tack, tänkte jag. Dom har jag också känt!!
10 veckor kvar nu.. men bara jag kan koppla bort jobbet så kommer det gå fort. Det är dessa morgnar som gör det jobbigt. Annars är jag ju inte särskilt stor. Bara normalt otymplig eller vad man säger. Hon vägde mig inte, det var synd för jag hade gått upp lite för lite på förra kollen. Men jag får väl väga mig hemma. Ska helst ligga över 65-66 kg i den här veckan.
Längtar sjukt mycket efter mina jeans och mina andra vanliga kläder! Och att få köpa sommarkläder utan plats för någon mage! Och att ha en liten bebis att snusa på så klart!! Ska bli så roligt att se Vilmer bli storebror. Jag tror han kommer bli riktigt bra på det! =)
I går kom vi nog på ett namn till underverket. Ett som känns bra på alla sätt. Det var så klart Daniel som kom på det, han kom ju på Vilmers namn också =)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

3.45...usch! jag som tycker jag går upp tidigt...(4.30) och sen stå i kylan och vänta på bussen.

Jag är beräknad 12 juli, men jag hoppas bebisen kan komma lite, lite tidigare än så =) Vi vet om det är en pojke eller flicka, men har inte bestämt om vi ska berätta än... =)

Vi kommer säkert att springa på varandra någon mer gång hos barnmorskan, annars kanske vi kan ses nån gång efter 12 juli? =)

kram!

2010-02-25 @ 11:01:32
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0