Hemma med sjukt barn, eller..?

Igår sov Vilmer en lång vila hemma. Somnade vid 13-tiden. Sen åkte jag till jobbet 15.30 och mamma väckte honom kring 16.30. Då hade han 39°c feber. Och i natt var det likadant. Han sov inte särsiklt bra så han fick välling+alvedon nånstans runt 03.00 och sen ville han se på Bolibompa kl 04.00. Men vi somnade om och han vaknade sedan 8.30. Då hade jag sjukanmält honom på dagis och sagt att han blir nog hemma på onsdag med. Bara det att när han vaknade idag så var han pigg och feberfri. Och har varit hela dagen. Han har inte ens sovit middag idag. Ok? Tur att jag inte vabbar eftersom jag ändå är ledig tis, ons. Så han få väl vara hemma i morgon med bara för att. Han vill inte äta så han kanske har ont i halsen..?

Så idag har vi sett på film, lekt med bilar, bakat paj på jordgubbar, björnbär och vinbär med hemmagjord vaniljsås till, ätit fruktsallad och grejat. Daniel hämtade Afrikanerna på Arlanda 8.40 i dag så han lär jobba över några timmar ikväll. Så vi får väl bara mysa på här, laga kycklinggryta med kokos, paprika och ris och sen ta ett bad innan "we call it a night".


Den ser godare ut än den är.. blev lite sur av vinbären

Lillknodden har disco emellanåt och man får veta att man lever. Är ju lite jobbigt att leka och hålla samma tempo som Vilmer nu.. Jag har börjat fundera på namn ordentligt nu. Vi har ju ett par stycken som vi smakar på men inget som känns verkligt bra. Vilmer var ju utan namn i nästan 2v och det vill jag helst undvika denna gång..
Några förslag? Ska kanske kolla runt på nätet efter namnsidor. Och sen gå in på topplistan och kolla längst ned på den.

Vad trist det är att inte gå ut på hela dagen! Men imorgon ska jag åtminstone till barnmorskan på besök. Är redan i vecka 30 så snart kan man väl hoppas på nedkomst va?
Nä, nu rycks det i mig hela tiden av nån liten kille så jag får väl försöka underhålla en stund. Kanske lite play doo?


sjuk?

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Han hade väl någon slags kulmen i går kväll. Har väl sovit så det räcker ett tag nu.

Pussa på honom från mig!

2010-02-23 @ 15:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0