Det var den ledigheten..

Det känns tamej17 som det bara är måndag och tor, fre nuförtiden! Vilket iofs är bra, veckorna går grymt fort! Det drar faktiskt ihop sig till att sluta jobbet och börja flytta. Fast inte tillräckligt fort förstås.
Nu ska jag jobba tidig morgon tor, fre och sedan ska jag och mamma till Sthlm på lördag. En heldag bara för oss själva. Vi ska äta lunch, gå och se Grease på Göta Lejon och sedan klämma en middag innan vi åker hem igen. Väl hemma är jag förmodligen ensam eftersom killarna planerar att åka till Dalarna över helgen. Det betyder sovmorgon och en hel söndag för sig själv! Hoppas att Carro är anträffbar då så vi kan ta en fika på stan, och så har hon beställt svärmorstungor av mig. Mina två håller på att spränga sina krukor. Dom växer som ogräs!
Bara det där snöovädret som så lägligt skulle komma in över oss på lördag blir hyfsat lindrigt! Mamma har ändå planerat att det får bli taxi fram och tillbaka till Göta Lejon om det skulle vara så. Hade ju varit skönt att strosa genom gamla stan i solskenet men det är väl för mkt begärt??
Har gått igenom alla räkningar inför i morgon och det ser ut att gå ihop sig den här månaden också. Trots en del tillfälliga sådana som hemförsäkring, CSN och dubbla mobilräkningar eftersom jag bytt operatör. Nästa månad blir det lugnare. Men det svider varje månad i alla fall. Man vill ju behålla alla sina pengar till roligheter. Fast det är ju ganska kul att kunna äta mat varje dag, ringa och kunna bli nådd samt få hjälp om lägenheten skulle brinna ner. Man får tänka så.
Nä nu ska jag leka med Vilmer innan det är dags att laga makaronipudding.
Ciao ciao!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul att ses idag! Var verkligen inte igår! =)

Kram!

2010-02-24 @ 18:28:06
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: Carro K

Jag kan på söndag, jag va inte bortlovad!:) Vi lär ju snacka online i morgon så då kan vi boka in ordentligt, men det där med sovmorgon först gäller även mig:)

2010-02-24 @ 20:45:14
URL: http://carolinak.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0