Dags att uppdatera! =)

Men som ni förstår har jag inte lika gott om tid som jag hade i inläggen innan. Då gick man och väntade och väntade. Sen sa jag till på skarpen och städade nedervåningen. Då fick han nog =)
Det började med att vattnet gick på eftermiddagen. Men det kom ingen fors, utan läckte lite i taget. Så då blev det att åka in för kontroll på förlossningen. Men eftersom jag inte hade några värkar då så fick vi åka hem igen. Fast vi åkte till mamma och pappa för Vilmer var stationerad där över natten. Jag kände på mig att vi skulle få åka in på natten. Och runt kl 20 tyckte jag att värkarna började kännas mer och mer. Och vid 23.30 tiden började jag räkna tiden mellan värkarna. Vi skulle ringa in när det var runt 5 minuter emellan, men när det pendlade mellan 6 och 7 minuter så väckte jag Daniel och ringde förlossningen från bilen. 
Och tur var väl det.
Vi fick komma in i undersökningsrummet först, då var väl klockan halv två ungefär, för blodtryck och lite annat. Där hade jag två kraftiga värkar. När sjuksystern gått och vi skulle få träffa barnmorskan kom det en värk som var så kraftig att jag fick kämpa för att inte krysta! Jag kastade mig på larmknappen!
När hon kom blev vi flyttade till ett förlossningsrum och hon gjorde klart för att ta en ctg kurva på mig för att kolla att allt var bra med barnet. Jag sa till henne att om jag lägger mig där, och inte får sitta längre, så kommer han komma ut!! Hon sa att vi lyssnar mellan värkarna så säg till när en värk håller på att avta. Precis hade hon sagt det så kom nästa värk, och då tryckte det på något så sjukt att jag trodde jag skulle spy ner Daniel, och t.o.m barnmorskan sa;

-Oj, det trycker verkligen på där!
- No shit Sherlock! TÄNKTE jag säga.. men jag sa det inte. Varför kan dom inte lyssna när jag säger att han är på väg liksom?!

Så då blev det till att slänga av sig kläderna och hoppa upp på sängen. Eller hoppa och hoppa... =/
Sen tror jag att det var tre, eller kanske fyra krystvärkar innan han var ute.  Han är född 02.45 så det tog mindre än en timma. Jag hade bett om varma kuddar och massage men det fanns ju inte med på kartan. Så har man varit superkvinna en andra gång =)

När jag hade fått upp Teodor på magen så snurrade bara en sak i mitt huvud; Herregud, herregud, herregud!
Jag var liksom inte beredd på att det skulle ske så fort!! Det var helt överrumplande. 
Är så glad att vi åkte in när vi gjorde. Annars hade Daniel fått vara barnmorska =) 

Vilmer är stolt och vill hålla, krama, och pussa på lillebror hela tiden. =) I går hade vi dock en lite jobbig dag. Han har sedan brorsan kom, börjat testa gränserna i stort sett hela tiden när han inte får 100% uppmärksamhet, så igår fick han mest negativ uppmärksamhet. Det gjorde ont i hjärtat på mig igår när jag skulle somna =(. Men idag har Teodor bara ätit och sovit hela dagen. Precis som man gör när man är 5 dagar. Så idag har jag och Vilmer målat, kramats och "hängt". Och nu är han med Daniel i stan för att köpa en liten TV till nedervåningen. Så att Vilmer kan se på sina filmer här nere istället för att sitta vid datorn. Och han var glad för att få komma ut lite och snacka med pappa och titta på bilarna och allt. 
I morgon ska han få gå på dagis, likaså på onsdag. Det tror jag han kommer gilla skarpt! Han har ju inte alltför kul här hemma hela dagarna, och han längtar till dagis. Apropå dagis så har Vilmer fått plats här ute i Balingsta till aug. Det känns TOPPEN!! Vi var där i helgen och tittade på gården och han ville vara där med en gång!

Daniel ska jobba dessa två dagar innan Kristi flygare, så mamma ska vara med mig och Teo. Vi ska in till BB på läkarbesök i morgon och sen ska vi väl klara av lite shopping =). Onsdag ska jag försöka få lite städat här hemma så då får hon vara barnvakt.  

Ska försöka hitta på sladden till datorn så ska ni få se vårt lilla underverk nr 2! Han är helgosig och väldigt snäll!! Och man känner sig väldigt mycket lugnare denna gång. Man vet liksom vad det handlar om. Det kanske är därför han är så lugn och rofylld.





















Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Du ser inte ut att ha haft det allt för besvärligt.

Föda barn är baggis för dig.

Fina kort.

2010-05-10 @ 19:16:04
Postat av: Issa

Jag haller med! Du ser hur pigg ut som helst!

Skont att allt gick snabbt! :)

Han ar jatte jatte sot!!!

Alla som foder barn ar superkvinnor!! :)

Det ar en riktigt stoooor upplevelse!

Ha det bra sa lange! Kram

2010-05-10 @ 23:25:58
URL: http://ajsabelle.blogg.se/
Postat av: Carro K

Äntligen bilder!:) Han är så söt och du är en riktig superkvinna! Typ min idol..

2010-05-11 @ 08:35:26
URL: http://carolinak.webblogg.se/
Postat av: Anna Michael

Åh! Stort grattis! Han är superfin! Hoppas att ni mår bra hela familjen!



Kramar Anna

2010-05-11 @ 10:41:47
Postat av: Pernilla

Så söt han är!! Mycket hår =)

Håller med föregående om att du ser väldigt pigg o fräsch ut för att precis ha fött ett barn! =)

Det är bara att hoppas att jag själv får en "bra" förlossning!

Ingen smärtlindring alltså...? Wow.



Hoppas ni alla mår bra!



kram!

2010-05-11 @ 13:02:27
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja, tiden går verkligen fort! Jobbar bara 2½ vecka till, sen har jag semester 4 veckor innan det är dags! =) Ska bli väldigt skönt att vara ledig ett tag innan bebisen kommer!

DU får lägga ut lite bilder på dina planteringar sen! nyfiken

Hoppas ni mår bra!



Kram!

2010-05-19 @ 09:34:19
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: jenny - Vinn barnkläder värde 1000 kr !!

stort stort grattis!! Titta gärna in och var med och tävla om barnkläder värde 1000 kronor på min blogg



http://jennyn.blogg.se/2010/may/tavling-i-samarbete-med-darlingexpress.html



Kram Jenny

2010-05-19 @ 23:32:29
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej!

Såg ett hus till salu i Fröviboda på Hemnet. Är det inte ert hus man ser på en av utsiktsbilderna?

Hoppas allt är bra med er! Jag "njuter" av mina sista veckor på jobbet innan semester och föräldraledighet =)

Kram!

2010-05-26 @ 10:26:17
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0