Ganska behaglig dag i dag!

Gick som vanligt upp med killarna eftersom att bli lämnad ifred kan man glömma. Men det gjorde inget, för jag vaknade bredvid en nyklippt, yrvaken liten sötnos =). Som var utvilad och glad, åtminstone ända tills det är dags att klä på sig. Men det brukar gå bra bara man lirkar med kläderna och avleder med Bolibompa.

Sen gjorde jag mig i ordning och packade lite täcken, dukar och skit man har i gömmorna. Och ännu mera böcker. Hur mycket böcker äger vi egentligen?? Mormor var ju här och hjälpte mig med glasen igår. Hon gick runt och suckade att vi har så mycket saker. Men jag vet allt dom som har bra mycket mera för jag är ganska hård när jag sorterar som jag sagt förut. Men lådorna går åt en efter en i alla fall. Blir nog till att köpa några fler ändå.
Så har jag varit en sväng på Gränby eftersom jag lovat Vilmer en Alfons DVD efter att SVT tagit bort det mesta på you tube. Och nu kan han sitta vid TV:n istället för vid datorn. Och då blev det så klart lite mer. Han fick en Byggare Bob film också på 2 tim. Kan vara bra att stoppa i datorn på lördag medan vi packar upp och grejar. Och eftersom det är lördag så köpte jag en STOR klubba också. Så han kan få en sockerchock och gå bärsärk bland alla grejor. Hm, kanske inte var så genomtänkt ändå?

Ni ska få se lite vad jag och Daniel grejade med i huset i helgen, och mina inköp för idag. =)



Vilmer fick rullgardiner


Daniel fick ta över när jag ledsnade på att måla.


fondvägg i köket


Hatthylla och en riktig snygging


Städskåp utanför badrummet


Hatthylla klar, fattas bara några korgar ovanpå


Kökshandduk från Lagerhaus och krokar till badrummet


Ska bli Förvibodas finaste påskris!


Och Vilmers lördags-kit =)

(Och så monterade vi ett högskåp till badrummet också, men det kom visst inte med på bild.)

Gick runt och hittade massa fint på H&M också. Drömde lite om sommaren när jag kan ha "vanliga" kläder igen. Hade lätt kunnat handla halva butiken. Men jag sket i det och tog en sväng förbi McDonken på vägen hem i stället. 

Och när jag kom hem fick jag en så härlig överraskning som jag glömt skulle komma idag så min dag är verkligen gjord nu!!



Så det blir till att hämta Vilmer och sätta på Alfons DVD:n åt honom så ska jag lusläsa min nya tidning! Eller sy knappar i hans nya kuddar jag sytt i dag. Av hans snygga Noaks Ark gardiner som jag fyndat på loppis. Det går inte att ha dem i hans nya rum så de fick bli till kuddar i stället. =)

Nu ska jag ta tag i tvätten!

Ha en skön dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Huset ser verkligen jättefint ut! Är det helt nybyggt?

2010-03-18 @ 11:05:10
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: frökenfrö

Nä, det firar 100 års jubileum i år faktiskt! Men renoverades under 2009 och sen dess har ingen bott där =)

Så det har allt det vi vill ha av ett hus, toppskick fast gammalt.. Om det bara ville bli lördag nångång!

2010-03-18 @ 13:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0