I dag är det inte lika kul..

Nä, det känns som en riktigt skit dag i dag. I går kväll blev ingenting packat. Vi fastnade i soffan efter att Vilmer somnat, med en påse godis, framför Roomservice. Det var ju i och för sig skönt, men lägenheten packar inte sig självt. Och det jobbiga är att Daniel verkar behöva rejäla sparkar för att överhuvudtaget komma i gång med nåt. Han säger att han inte vet var han ska börja, no shit säger jag.
Nu har jag i alla fall packat klart köket så när som på disken och de stora kastrullerna och sånt vi behöver ha nu tor, fre, lör. Det får åka papperskasse tror jag. Men nu är både kassarna och lådorna slut, och sopsäckarna verkar ha tagit bussen här ifrån, och jag vet inte om ja orkar ge mig ut för att köpa nytt. Men om inte jag gör det, så får Daniel göra det i kväll efter jobbet, och då blir det till att packa när Vilmer somnat och man själv drömmer om att lägga sig i sängen.
Min rygg blir trött av minsta lilla nu, och att packa upp känns plötsligt inte lika kul längre =( Men visst måste väl det vara roligare än detta i alla fall? Nu sitter man ju med allt skräp på halsen också, det slipper man ju åtminstone då.
Och så fick jag gå upp på toa 2 gånger i natt, och sen ropar Vilmer så han fick följa med och lägga sig i vår säng. Bara för att vakna klarvaken 5.30 och vill se på Bolibompa. Bara att lägga sig på soffan med täcke och kudde. Men nu är det ju så jäkla ljust att man inte kan somna om igen.. tur för honom att han är söt!
Och sen var jag grinig på Daniel för att vi inte åstadkommit mer under gårdags kvällen, och för att han sa att Jocke inte äter kött, och vi har planerat köttfärsås och spaghetti till lunch på lördag. Så jag får göra Quornfärs åt honom. Inget jobbigt med det, men det var principen. Som att man ALLTID ska tänka på allt själv.
Och så är kylen tom och jag vet inte vad jag ska äta för lunch i dag. Mamma undrade om jag ville följa med till Gränby och äta, men det är om någon timma, och jag är verkligen helt slut! Orkar inte klä på mig och göra mig i ordning än.. Ska kanske slå på en film. Fast jag borde leta upp sopsäckarna och gå i genom garderoben eller Vilmers alla leksaker och kasta det trasiga medan han är på dagis. Och skoskåpet! Och möss/vante/halsduks lådan!
Giv mig styrka någon..
I går var det föräldramöte på Vilmers förskola. Men ingen av oss gick. Daniel jobbade ju så klart och jag kände att jag hade verkligen ingen ork att sitta och småprata och analysera frågeställningar vi fått hem inför mötet med de andra föräldrarna. Vi har inga klagomål på någonting heller utan allt verkar flyta på. Visst borde man vara mer engagerad, men just nu går min energi åt till annat, och så ska ju Vilmer förhoppningsvis byta dagis i sommar så det fick vara. Men man känner sig usel när man säger att ingen av oss kommer. Men vi kan väl knappast vara de första? Nästa vecka är det föräldrafrukost då alla föräldrar får komma och äta frukost med barnen mellan 8-9. Det brukar vi gå på båda två men denna gång har inte jag någon bil, så Daniel och Vilmer får gå själva. Det brukar vara jätte mysigt, men det MÅSTE ge alla föräldrar som inte kan gå en REJÄL ÅNGEST att bara lämna sitt barn där och gå till jobbet, när alla andra barn har sin mamma eller pappa där. Är så glad att Daniel kan gå med Vilmer!
I går hittade vi pappas hattar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0