Välkommen till djurparken Fröviboda..

Här har vi både rådjur, räv, hare, minkar, tranor, kanadagäss, svanar, Lommar och andra, mer sällsynta fåglar, och lodjur! Det ni!
Vi såg det igår när vi kom hem från mamma o pappa vid 21.30 på kvällen. Kändes helt skumt att se. Som en liten tiger såg det ut. Hoppas dom bara smyger omkring runt vårt hus när det är mörkt annars törs jag inte ha vagnen ute sen!
klockan är 9.50 och äntligen har regnet dragit förbi och det blir nog lite sol under dagen. Om inte askan från Island drar in, fast den var väl förresten på väg bort nu? A ja.. Jag ska ta mig till affären och handla lite fredagsmys. I dag blir det grillad biff med hemmagjord potatissallad på sparris, persilja och potatis. Och så klart grillad majskolv också! Om Vilmer får bestämma fredagsmys så vill han ha glass och sips (chips). Så vi brukar göra en liten skål chips till honom efter maten och sen glufsar vi i oss resten när han somnat. Får se om det blir någon efterrätt eller om vi satsar på lördagsgodis i morgon istället. Eftersom vi ska åka runt och handla en massa saker i morgon så kan han behöva lite smaskigt att sysselsätta sig med. Synd bara att han dreglar så pass när han äter snask. Han får inte godis så ofta så jag tror han njuter ordentligt när det väl bjuds =D.
Men kanske man skulle köpa lite glass och grilla banan efter maten?? Mmm... det var inte igår! Så får det nog bli =)
Grannarna verkar vara lediga idag och grejar för fullt i trädgården. Trevligt att se lite liv på dagtid här ute. I morgon blir det vår tur! Om det inte hinner mörkna innan vi fått med oss allting hem! Hoppas på att kunna snickra ihop en sandlåda åt Vilmer denna helg. Han älskar ju att gräva och greja, som de flesta barn antar jag.
I dag flyttar Daniels jobb sitt kontor. Det finns parkeringar tillhörande huset men ingen av de anställda skulle kunna få ha egen, eftersom de ska finnas för kunderna. Som tur är så ska han få ha en from måndag fram tills att bebis kommit ut. Han kan ju inte springa 2 km till bilen om vattnet går mitt på dagen. Skulle bli ett aningens stressmoment för honom.. Så det verkar ju schyst!
Nu ska jag masa mig iväg till affären så det blir något fredagsmys idag!
Fin helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0