Va fasen..

.. i går kväll fick jag jätteont i magen och det var sån fart där inne att jag inte kunde sitta still, men inteheller röra på mig. Men det gjorde i stort sett bara ont på vänstra sidan. Sedan vaknade jag vid 3-tiden med samma smärta. Så att jag fick andas igenom smärtan. Flera gånger fram till 6-tiden på morgonen. Sov väl lite slumrande där emellan. Men efter varje värk funderade jag på att ringa förlossningen och fråga om det är normalt och fult möjligt att bara ha ont på ena sidan, för smärtan var helt i klass med riktiga värkar. Vet ju sen besöket hos barnmorskan igår att han ligger med kroppen på den sidan just nu så kanske kan det vara så?
Gjorde ont ända från äggstocksområdet och hela vägen ner i låret. Hua, nu börjar jag minnas vad jag har framför mig.. Men denna gång kan man ju be om smärtlindring till skillnad från förra gången. Fast då behövde jag inte så det kanske går utan denna gång med.. Det visar sig.

Och i dag snöar det ute.. Nu är det lite glesare än tidigare i morse, för då såg man knappt ut. När vi vaknade var det några centimeter nysnö på marken. Eller det borde väl heta gammalsnö såhär års? Men jag vet att imorgon och på lördag blir det sol och 10 grader varmt igen. Och söndag ÄNNU bättre visade dom i dag. Så jag orkar inte hetsa upp mig..

I går var jag som sagt på jakt efter lite grejor i stan. Vilmer fick svarta sneakers och två par brallor som jag fyndade på rea. Jag fick en vaniljparfym från Body Shop, och sen handlade jag massa god plockmat från Kvantum. Rostbiff, parmaskinka, salami, potatissallad, mozzarellasallad, oliver och jordgubbar. Det dög! =) Och det bästa är ju att det blev en del kvar åt mig att äta i dag.. Mmm..
I morgon blir det kanske äta ute för mig och Daniel medan Vilmer sover hos mamma och pappa. Om inte bebisen tänker komma ut innan. Men ville han inte komma i natt så kan han gott vänta till söndag tycker jag, så jag hinner ha kalas på lördag.

Ska försöka duscha, och kanske städa lite i dag. Men just nu är jag helt seg efter den här sömnlösa morgonen och ska nog ligga kvar på soffan några timmar.

Ha en härligt snöig dag!

Kommentarer
Postat av: malin

Får hoppas att bäbisen kommer ut snart så att du bara får njuta istället för att ha ont!

Kram

2010-04-22 @ 09:05:40
URL: http://mylitteshoebox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0