Ucshiamej..

Känner mig bakis och överkörd idag.
Hade en riktigt jobbig dag igår, trots att den började så bra. Jag och Lasse träffades i stan för att lämna en möbel till Uppsala auktionskammare inför den Moderna Auktionen som går av stapeln i juni. Alla blev eld och lågor över den designade matmöbeln från Danmark anno 1952. Och hade jag haft plats hade jag definitivt behållit den. Men nu stod den på Gräsö och tog upp plats och användes i stort sett aldrig. Så då hoppas vi på en del pengar istället så vi kan anpassa stugan efter växande familjer.
Sedan bar det av till IKEA för att köpa klappstolar, skohylla, arbetsstol och golvlampa. Efter det blev det Plantagen med presentkort, och jag kom ut med 200 liter jord och marktäckande växter samt stenpartiväxter. Så idag ska jag gräva lite, om jag orkar, för dagen slutade inte där.
Efter all shopping åkte vi till mormor för en fika och sedan drog jag vidare till Gränby för att köpa locktång på Åhléns för mitt presentkort som jag erhöll på födelsedagen. Väl där fick jag tillbaka den där krampen jag haft tidigare på vänster sida, och denna gång med råge. Började känna mig snurrig och konstig så efter att ha införskaffat tången ringde jag till mamma och bad henne möta mig vid ICA maxi så jag slapp handla ensam. Men hon slutade ju inte jobba förrän efter ett par timmar så jag åkte ut till Lasse och väntade. Låg där på soffan och kollade på Seinfeldt.
Vid 15-tiden ringde Daniel och var då på väg för att hämta Vilmer som var febrig och ledsen på dagis, men han hade ingen hemnyckel så han fick komma ut och hämta min...
Sedan åkte jag in till Maxi och vi handlade. Gick sådär med min kramp. Så när vi kommit ut i bilen igen med alla 4 kassar med mat så ringde jag förlossningen för att fråga dem om råd. Eftersom dom skulle gräva upp vägen hemma mellan 18-20 så visste jag inte om jag skulle åka hem och bli isolerad eller stanna i stan.. Dom tyckte jag skulle komma upp och bara kolla läget så mellan 18-19 låg jag där med dosa på magen och träffade några läkare. Men det var ju inget fel på bebisen och det trodde jag inte heller. Jag har nog bara varit för mycket i farten och inte lyssnat på min kropp när den inte orkar mer. Och ovanpå allt så när vi kom ut från BB så slog jag fel PIN kod 3 gånger så mobilen låste sig.
Så vi åkte till mormor igen, drack te och åt smörgås, ringde hem till killarna flera gånger för att se om vägen var klar. Klockan 21 åkte jag hem på vinst eller förlust, och dom var så klart inte klara. Fick sitta i bilen och vänta 30 min.
Väl hemma kl 22 letade jag upp PUK koden men det visade sig tydligen vara fel så jag fick ringa Tele 2 nu på morgonen. Jag kom dock fram direkt och han fixade det över telefon så det löste sig smidigt!
Men jag var inte långt ifrån att bli tokig i går kväll ska jag säga. Var så trött att jag mådde illa och hade kunnat grina för vad som helst.
Vilmer hade varit pigg och sprallig på eftermiddagen och kvällen så han fick gå till dagis idag. Jag hade nog inte ORKAT ha honom hemma idag.
Jag ser fram emot att plantera blommorna ute men än så länge har jag noll ork! Så vi får väl se om det blir gjort idag.
Inga bilder idag tyvärr... ska fota mina rabatter med före och efter bilder så att det blir nåt trädgårdsinnehåll på den här bloggen som jag faktiskt tänkte från början...
Men nu är jag så trött så jag lägger ner detta nu. Trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0