Dålig uppdatering!!

Var nästan två veckor sen nu. Det är alltför länge. Men jag får väl skylla på att jag nu är så himla trött i kroppen! Är i vecka 37 nu så det får gärna sätta igång när som helst nu. Väskan är packad, spjälsängen står på plats. Ska till IKEA med mamma idag så då ska jag köpa täcke, kudde och påslakan till den. Sen är vi väl beredda tror jag?
Nu r det ju snöfritt och vi plockar blåsippor för fullt här =). Jo jag vet att de är fridlysta men några får man väl knycka ändå? Särskilt i år när man väntat såå länge på dem.. Väntar på att all jord på gården ska torka upp så vi kan börja räkna på och förbereda för gräsmatta. På fram sidan ska vi lägga ut färdigt gräs och på baksidan blir det frösådd. Undrar vad det kan kosta bara? Färdig matta kostar ca 20-30:- kvm. Men vi har inte mätt upp ytan än. Sen ska det upp träd och gärna några häckbuskar så man får nån slags inramning/avskärmning mot grannarna. =)

Apropå grannarna så har jag nog träffat de flesta nu. I går hängde jag och Vilmer med Sofia och Leoni. Leoni är 1,5 år och Sofia är väl något äldre än mig, men det är bara en gissning. Dom hade roligt barnen även om Vilmer är lite bufflig så vill han gärna ta om hand och klappa om. Särskilt små tjejer ;)
Kul att ha någon så nära att umgås med. Även om alla de äldre som bor omkring här verkar vara toppen trevliga! Jag gillar äldre/gamla människor. Dom är ofta väldigt intressanta. Inte som 40-50 plussarna som är så uppe i sitt jobb och har fullt upp mest hela tiden. Nä dom som är lite äldre har liksom lugnat ner sig lite, och verkar lite mer rofyllda. Ja, om dom gått i pension är det väl inte så konstigt kanske?

Apropå gamlingar =) så sk ajag snart t amig in till stan för att hämta mormor. Vi ska åka och köpa penseér, en hel massa! Och vi måste åka tillsammans för vi har en kupong och man får 24st för en ganska billig penning, så vi ska dela.
Sen blir det väl nån burgare för mig innan jag handlar mat och sedan möter mamma på IKEA.

Eftersom jag varit så dålig på att uppdatera så får jag väl lägga till att påsken blev väldigt solig, rolig och god! Stefan, heidi och Mika sov över på på påskafton och kräktes ned vår toa hela natten. Som tur var klarade vi oss!! Sen fyllde Heidi 30 år i fredags och vi var där med resten av familjerna i lördags, innan det blev fest på kvällen. Känns trist att inte gå på festen men jag hade aldrig orkat iallafall! Jag orkar inte mycket dessa dagar..

Nä nu måste jag börja göra mig iordning om jag ska hämta mormor i tid. Har redan hunnit dammsuga och damma idag och då blev man ju trött igen... men fint blev det och behövdes gjorde det!

ha en fin vårdag!

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Blåsippor är inte fridlysta i C-län. Men i A- och B-län (alltså Stockholm bl a).

2010-04-14 @ 07:55:52
Postat av: cissi

jaha, jag och även om de hade varit fridlysta här så gäller det väl mest för att inte gräva upp dem, plocka går väl bra ändå?

2010-04-14 @ 09:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0